Bedrijfsomschrijving
Als recruiters van BMC, zijn we altijd op zoek naar enthousiaste, gepassioneerde kandidaten binnen het werkveld Sociaal Domein!
Behoor jij tot de beste in jouw vak? Wil je samen met vakgenoten het verschil maken bij toonaangevende organisaties? Dan willen we jou graag leren kennen.
BMC is dé organisatie van en voor professionals. Wij verbinden professionals en organisaties die het verschil willen maken en wij werken vanuit een landelijk netwerk. Met als doel optimaal resultaat: jou als professional uitdagend werk bieden en opdrachtgevers blijvend resultaat.
FunctieomschrijvingWil jij jezelf in de breedte ontwikkelen op het gebied van de uitvoering van de Participatiewet bij gemeenten? Dan zijn wij op zoek naar jou!
In het voorjaar van 2024 starten wij met een landelijk opleidingstraject tot klantmanager inkomen. Gedurende dit tweejarige opleidingstraject gericht op de rechtmatigheid (inkomen) krijg je door middel van een vakgerichte opleiding handvatten om aan de slag te kunnen gaan in dit zeer uitdagende en interessante vakgebied. Middels opdrachten bij verschillende opdrachtgevers maak je de eerste stappen in jouw nieuwe loopbaan.
Jij bent verantwoordelijk voor het nemen van beslissingen over het wel of niet toekennen van een uitkering uit de Participatiewet.
Hiervoor:
-voer je intakegesprekken met uitkeringsgerechtigden en verricht je, indien nodig, aanvullend onderzoek;
-maak je een eerste inschatting van de doelgroep en het benodigde traject / de benodigde ondersteuning;
-beoordeel je uitkeringsverzoeken op rechtmatigheid;
-beheer je je eigen caseload, waarbij je de voortgang van trajecten bewaakt en contact met je cliënten onderhoudt;
-leg je maatregelen en boetes op bij cliënten die zich niet aan de afspraken inzake rechtmatigheid houden;
-voer je de nodige administratie.
De Participatiewet heeft de Wet werk en bijstand (Wwb) vervangen, de Wet sociale werkvoorziening (WSW) en een deel van de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wajong). Daardoor heeft deze wet twee gezichten. Enerzijds kan beroep op deze wet worden gedaan als sprake is van onvoldoende inkomen om te kunnen voorzien in de (bijzondere) kosten van levensonderhoud. Anderzijds valt iedereen die kan werken, maar daarbij ondersteuning nodig heeft, óók onder de Participatiewet. De uitvoering van de Participatiewet wordt door de gemeenten gedaan die met name op het vlak van de arbeidsinschakeling nauw samenwerken met andere partijen.
Jij hebt in je werk veel te maken met andere mensen. Sociale vaardigheden zijn hierdoor erg belangrijk. De burger moet goed en deskundig te woord gestaan worden. Ook moet je de situatie van de burger goed kunnen inschatten en beoordelen en de klant adviseren. Vaak wordt door een gemeente eerst gezocht naar werk, voordat overgegaan wordt op het verstrekken van een uitkering. De gesprekken die je voert, zijn zeer afwisselend. Naast het bepalen of iemand een uitkering krijgt, let je er ook op dat er niet gefraudeerd wordt met uitkeringen. Je houdt in de gaten of de klant de juiste informatie verstrekt en daarmee echt recht heeft op de uitkering. Ook bepaal je wanneer de uitkering weer gestopt moet worden.
Hiernaast krijg je vanuit BMC scholing om jouw rol zo optimaal mogelijk uit te voeren, denk hierbij aan kennisontwikkeling zoals verdieping Participatiewet, Integraal klantmanager, andere vakinhoudelijke trainingen en persoonlijke ontwikkel trainingen.
Het expertise programma
Om in aanmerking te komen voor dit traject ben je minimaal 32 uur per week beschikbaar. Je start met 2 weken theorieles op een locatie van BMC (veelal Amersfoort). Je sluit de eerste twee weken training af met een examen. Daarna ga je aan de slag bij een van onze opdrachtgevers om het geleerde in de praktijk te brengen. Deze opleiding wordt inmiddels al 15 jaar door BMC met succes gegeven en uitgevoerd.
Functie-eisenArbeidsvoorwaarden
Na de opleiding start je met een stage en bij de start daarvan ontvang je een arbeidsovereenkomst van 2 jaar bij BMC, met daarbij een opleidingsovereenkomst van 1 jaar. Je start met een salaris op schaal 8.0 € 3014,00 van de cao gemeenteambtenaren voor de duur van 1 jaar. De eerste 2 weken opleiding is een eigen investering qua tijd. De reiskostenvergoeding voor het woon-werkverkeer, richting de opdrachtgever bedraagt met de auto € 0,19 - € 0,23 per km (dit is afhankelijk van de gemeente waar je gaat stage lopen) en met OV volledige vergoeding voor 2e klas reizen.
We vragen van jou flexibiliteit qua reisafstand en een maximale reisbereidheid van 75 kilometer of 1,5 uur enkele reis. Ook is het de intentie om jou verschillende opdrachten aan te bieden, zodat je de kans krijgt om brede ervaring op te doen. Naast de mogelijkheid om je te ontwikkelen, bieden wij tevens goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een pensioenregeling, vakantietoeslag van 8% en toegang tot het ruime opleidingsaanbod van de BMC Academy.
Functie: | klantmanager inkomen |
Startdatum: | 30-01-2024 |
Ervaring: | Starter |
Educatielevel: | WO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 3014 – 3014 |
Uren per week: | 36 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Yacht via geralda.hoeksema@bmc.nl of Geralda Hoeksema. Of bezoek hun website onbekend.
Deel de vacature:
Redactie Goudakrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de goudakrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Gouda via Goudakrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Goudakrant.nl.
© Goudakrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.